Strona główna Aktualności Jakie są najdroższe marki modowe? TOP 10 marek

Jakie są najdroższe marki modowe? TOP 10 marek

przez Tomasz

Rynek modowy na świecie wart był w 2021 roku 760 miliardów dolarów i rósł. Nie ulega wątpliwości, że trend ten utrzyma się jeszcze przez długie lata. Jakie marki były najdroższe na początku trzeciej dekady XXI wieku? 

Poniższe zestawienie pochodzi z 2020 roku i oparte jest na wartości danej firmy na rynkach finansowych. Źródło: https://fashionunited.com/i/most-valuable-fashion-brands

10. Cartier – francusko-szwajcarska firma założona w 1847 roku zamyka TOP 10 najdroższych marek modowych na koniec 2020 roku. Jest to jedna z najbardziej cenionych w świecie marek biżuterii i zegarków.

9. H&M – firma, której w Polsce nikomu nie trzeba chyba przedstawiać. Jeden z najbardziej znanych na świecie brandów opartych na modelu fast-fashion. Siedziba firmy znajduje się w Szwecji.

8. Zara – ta hiszpańska firma, równie mocno popularna w Polsce co H&M, ma podobną politykę biznesową i swoją ofertę kieruje do podobnych klientów. H&M i Zara są głównymi konkurentami w tym segmencie mody.

7. Tiffany & Co. – utrwalona w popkulturze (dzięki słynnemu filmowi „Śniadanie u Tiffany’ego) amerykańska firma jubilerska specjalizująca się przede wszystkim w diamentach i wyrobach ze srebra.

6. Adidas – pierwsza – lecz nie jedyna – marka sportowa w tym zestawieniu. W ostatnich miesiącach głośno było o sprzedaniu przez niemieckiego giganta marki Reebok za kwotę 2,5 miliarda dolarów do amerykańskiego koncernu ABG.

5. Zalando – to najmłodsza firma w tym zestawieniu i jednocześnie jedyna opierająca swój model biznesowy w całości na e-commerce. Niemiecka firma w ostatnich latach bardzo szybko pnie się do góry.

4. Gucci – choć wydawałoby się, że Włochy to światowa stolica mody, w naszym zestawieniu znalazła się tylko jedna włoska firma. W 2021 roku Gucci obchodziło stulecie swojego istnienia. Flagowe produkty tej marki to oczywiście ekskluzywne torebki i galanteria.

3. Hermes – na ostatnim miejscu na podium uplasował się kolejny francuski dom mody luksusowej. Hermes jest na rynku od 1837 roku, a jego specjalnością są perfumy, galanteria skórzana i akcesoria domowe.

2. Louis Vuitton – na początku trzeciej dekady XXI wieku dwie firmy stanowczo odstają od konkurencji pod kątem wartości rynkowej. Pierwszą z nich, a drugą na podium jest Louis Vuitton, czyli kolejny już luksusowy dom mody z tradycją sięgającą XIX wieku. Louis Vuitton to marka niepokonana pod wieloma względami: promowania się jako światowego symbolu luksusu czy sposobów dotarcia do klienta poprzez ekskluzywne butiki, lokale w centrach handlowych, a także e-commerce.

1. Nike – zwycięzca może być tylko jeden! W tym przypadku jednak firma, która od wielu lat znajduje się na szczytach zestawień najdroższych marek modowych, z większością swoich konkurentów nie rywalizuje o tę samą klientelę. Nike to firma, którą na świecie zna prawie każdy, symbol wygody i sportowego trybu życia. Oczywiście moda jest tylko jednym z segmentów działalności amerykańskiego giganta, obok chociażby akcesoriów sportowych. Ponadto duża część sukcesu finansowego firmy opiera się na kontraktach ze światem zawodowego sportu. 

Inne ciekawe wpisy

Zostaw komentarz

Kontakt

Zapraszamy do kontaktu drogą mailową: [email protected]