Strona główna Aktualności Jakie dylematy czekają na przyszłego właściciela sklepu internetowego w Niemczech ?

Jakie dylematy czekają na przyszłego właściciela sklepu internetowego w Niemczech ?

przez Tomasz

Niemcy to jeden z najbardziej lukratywnych rynków w Europie, nie bez powodu do Niemiec przeprowadziło się na stałe tylu Polaków.

Niestety czas pokazuje że Niemcy nie są zbyt skłonni do tego aby dopuścić do swojego rynku pracy nieco bardziej wykwalifikowanych ludzi, no może poza informatykami, więc u większości osób pracujących w Niemczech gdzieś na etacie w zawodach poniżej własnych kwalifikacji /wykształcenia wcześniej czy później pojawia się myśl a może by tak założyć własną firmę ?

Jest to kierunek jak najbardziej właściwy ponieważ tutaj akurat rządzi cena, dyskryminacji jeśli chodzi o zarobki nie ma, żadnych szklanych sufitów. Jednym z częstszych pomysłów na biznes jest sklep internetowy Niemcy to doskonały rynek na tego typu przedsięwzięcia, zwłaszcza jeśli jesteś Polakiem a zakładając że to czytasz – jest na to duże prawdopodobieństwo (:

Własny sklep internetowy w Niemczech to jednak nie jst taka sielanka jak wielu mogłoby się wydawać ponieważ nie ma chyba na Świecie drugiego kraju który tak restrykcyjnie do wszystkiego podchodzi jak Niemcy – prosty przykład oderwany może od branży e-commerce – Polacy jeżdżący samochodami po Polsce praktycznie nic nie robią sobie z ograniczeń prędkości, przekraczając granicę Niemiec – nagle stają się innymi bardziej odpowiedzialnymi kierowcami – różnicą jest system prawny i egzekwowanie tego prawa oraz ogromne konsekwencje w przypadku jego łamania.

Nie inaczej jest w biznesie. Niemcy to bardzo uporządkowany naród, są procedury których każdy musi się trzymać a jeśli nie grożą za ich niedopełnienie poważne konsekwencje, tam procesy nie ciągną się latami czy dekadami tj. w Polsce.

W przypadku sklepu internetowego pod rynek niemiecki musisz zadbać w szczególności o dopełnienie wszystkich obowiązków informacyjnych zarówno związanych z twoją własną firmą której dane muszą być dobrze wyeksponowane na stronie w postaci tzw. Impressum, jak i regulaminu tzw. AGB w którym musisz zawrzeć zasady obsługi zamówień ,reklamacji, proces zamawiania, jednym słowem wszystko co jest związane z prawami konsumenta. Niemcy są bardzo przewrażliwieni na tym punkcie, nie dopełniając tego narażasz się na ataki ze strony konkurencji która bezinteresownie doniesie komu trzeba że czemuś uchybyłeś. Dlatego warto zlecić napisanie regulaminu sklepu internetowego niemieckiej kancelarii prawnej, lub nawet kupić taki regulamin przygotowany pod niemieckie sklepy internetowe.

Sprzedaż internetowa w Niemczech tj. i w innych krajach od 2020 roku tylko rośnie więc jak najbardziej warto wejść w ten biznes, lecz trzeba pamiętać o tym aby tego nie robić pochopnie. Planując uruchomienie sklepu internetowego w Niemczech powinieneś dość dokładnie zbadać nisze o których myślisz, błędnym przekonaniem jest to że warto wchodzić w niszę na których dominują duzi gracze tj. AGD czy RTV czy inne równie popularne które koncentrują się głównie wokół produktów markowych, rozpoznawalnych, powiedzmy sobie wprost jeśli nie dysponujesz choćby ułamkiem budżetu tych firm na hurtowy zakup towaru oraz dobrą reklamę – nie masz z nimi startu, konkurencję w walce na ceny zawsze przegrasz, tj. i w walce na obsługę klienta np. związaną z bardzo odłożonymi w czasie zwrotami które oferują niektóre duże sieci, to potrafi pogrążyć nie jeden nawet średniej wielkości biznes. Są narzędzia analityczne które potrafią pokazać trendy, są narzędzia analityczne które pokazują jak bardzo wysycona jest nisza, jak duża jest na niej konkurencja, nie warto podejmować pochopnych decyzji gdyż w najlepszym przypadku zostaniesz z towarem za kilkadziesiąt czy kilkaset tysięcy Euro na magazynie, który sprzedasz ze stratą, a w najgorszym możesz stracić pieniądze które ci pozostały na reklamę którą będziesz je po prostu przepalał i zastanawiał się dlaczego towar nie schodzi pomimo tego że masz w sklepie internetowym duży ruch.

Niestety, tak jak wszędzie “cena czyni cuda” , przy produktach markowych jeśli klient widzi sklep internetowy który ma o 5 eurocentów taniej, z pewnością wybierze ten który mu to oferuje, dlatego moim zdaniem błędem dziś jest uruchamianie sklepu internetowego z produktami markowymi, rozpoznawalnymi. Nie jest natomiast tajemnicą że najlepszy biznes, mówię o firmach które nie są potentatami markowych branż, robi się na produktach tanich i bardzo tanich, najczęściej nie markowych, lub kompletnie nieznanych nikomu szerzej marek. Oczywiście to wszystko dziś opera się o import z Chin, ale dobra wiadomość jest taka że wielu producentów którzy mają swoje zakłady produkcyjne w Chinach ma także centra dystrybucyjne w Europie w krajach tj Hiszpania, Czechy, Słowacja czy Wielka Brytania więc planując uruchomienie sklepu internetowego w Niemczech masz naprawde szerokie pole do popisu i nie musisz latać do Chin, czekać na kontener 30-60 dni.

Sklepy internetowe w Niemczech często sprzedają produkty którego pochodzenia byś się nie spodziewał, już odbiegam w tym momencie od fabryki Świata czyli Chin, jest wiele sklepów na terenie Niemiec które sprzedają polskie produkty pod własną marką, powinno to być dla ciebie inspiracją ponieważ np. rynek craftowy w branży spożywczej otwiera przed Polakami mieszkającymi w Niemczech nowe możliwości, są firmy w Polsce które są zainteresowane dystrybucją swoich towarów na zasadzie “White Label” czyli że ktoś będzie je sprzedawał na innych rynkach pod własną marką. Nie dotyczy to oczywiście tylko branży spożywczej ale różnego rodzaju produktów regionalnych z Polski które świetnie się sprzedają w Niemczech.

Jeśli jesteś zainteresowany tematyką budowy sklepu internetowego pod rynek Niemiecki ,więcej informacji na ten temat znajdziesz np. na tej stronie – sklepinternetowy.de – jest tam wiele artykułów w których przeprowadzone są analizy różnych nisz z których możesz bezpłatnie skorzystać.

Inne ciekawe wpisy

Zostaw komentarz

Kontakt

Zaprszamy do kontaktu drogą mailową: [email protected]