Strona główna Aktualności Jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym?

Jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym?

przez Tomasz

Jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym?

Nie masz pewności, czy e-handel się opłaca? Niech przemówią statystyki – nawet 77% polskich internautów kupuje w sieci. Dane pochodzące z raportu Gemius nie pozostawiają złudzeń. Jeśli chcesz wyjść naprzeciw oczekiwaniom konsumentów i docierać do większej liczby odbiorców, to musisz zadbać o coś więcej niż tylko obecność firmy w sieci. W tym celu przeczytaj, jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym. Poznaj rozwiązania sprzedażowe, dzięki którym przyciągniesz potencjalnych klientów. 

Jak skutecznie sprzedawać w Internecie?

Każdy właściciel chce, aby jego firma przynosiła regularnie większe zyski. Nic więc dziwnego, że przedsiębiorcy coraz chętniej przenoszą swój biznes do sieci. W końcu to w Internecie można skutecznie docierać do nieustannie powiększającej się liczby konsumentów. Sam sklep internetowy to jednak za mało, aby pozyskać niezwykle wymagających klientów kupujących online.

Bez względu więc na to, czy dopiero zaczynasz swoją działalność w sieci, czy od dłuższego czasu bezskutecznie prowadzisz sprzedaż online, musisz nieustannie udoskonalać swoją witrynę e-commerce. W tym celu należy pozyskać wartościowy ruch, który jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na wzrost sprzedaży w sklepie internetowym. 

Pozyskiwanie ruchu w e-sklepie – skuteczne kanały

Jeszcze do niedawna wielu sprzedawców inwestowało w ulotki czy reklamę wielkopowierzchniową, aby przyciągnąć klientów do własnego sklepu stacjonarnego. Marketing w branży e-commerce rządzi się jednak innymi prawami. Choć na wzrost zysków w obu przypadkach największy wpływ ma pozyskany ruch, to w e-handlu grupę docelową stanowią przede wszystkim internauci. 

Twoim priorytetem powinna stać się poprawa widoczności w sieci oraz zachęcenie użytkowników do odwiedzenia witryny. Zwiększenie ruchu w e-sklepie bezpośrednio wpływa na wysokość współczynnika konwersji, czyli m.in. większej liczby zamówień. Na szczęście istnieją różne kanały, które możesz wykorzystać, by na Twoją platformę trafiało więcej potencjalnych klientów:

  • Google – wyszukiwarka okazuje się dla wielu sprzedawców głównym źródłem ruchu, który można pozyskiwać zarówno z organicznych (darmowych) wyników wyszukiwania, jak i płatnych reklam w formie linków sponsorowanych.
  • Media społecznościowe – Facebook, Instagram, Twitter czy inne Social Media umożliwiają przekierowanie obserwujących firmowe konto do sklepu internetowego poprzez np. tworzenie angażujących treści lub przygotowanie atrakcyjnej reklamy.
  • Kampanie mailingowe – newslettery czy mailingi odgrywają istotną rolę w e-commerce, ponieważ pozwalają dotrzeć do dotychczasowych klientów lub wartościowej bazy potencjalnych kontaktów.
  • Inne narzędzia marketingowe – źródłem mniej oczywistych odwiedzin w sklepie internetowym mogą być również inne działania promocyjne czy wizerunkowe, np. udział w targach lub wszelkiego rodzaju opinie, rekomendacje oraz polecenia.  
https://wenet.pl/oferta/sklepy-internetowe

Jak zwiększyć ruch w e-sklepie? 7 sprawdzonych sposobów

Tworzenie sklepu internetowego to jedno z pierwszych działań, jakie musisz wykonać, aby zwiększyć widoczność firmy w Internecie. Dużym wyzwaniem może okazać się za to przyciągnięcie użytkowników na stronę. Aby zachęcić internautów do odwiedzin – które nie tylko zwiększą ruch, ale też obroty i zyski – możesz skorzystać ze sprawdzonych strategii i taktyk. Poniżej przedstawiamy najskuteczniejsze. 

1. Optymalizacja sklepu pod kątem wyszukiwarek

Aby zwiększyć ruch, należy jednocześnie poprawić widoczność e-sklepu w Internecie. Musisz sprawić, że Twoja oferta zacznie pojawiać się tam, gdzie potencjalni klienci szukają usług i produktów, czyli np. w wyszukiwarce. Znalezienie się wysoko w Google umożliwia za to odpowiednia optymalizacja pod kątem kluczowych czynników rankingowych takich jak np.:

  • wartościowe linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne,
  • dopasowanie witryny do urządzeń mobilnych,
  • sprawne i bezpieczne działanie oraz szybkie ładowanie strony,
  • odpowiednio dobrane i wykorzystane frazy kluczowe,
  • intuicyjna mapa strony, uporządkowany kod i przejrzysta struktura,
  • przyjazne adresy URL, poprawne dane strukturalne oraz meta dane.

Pozycjonowanie sklepu internetowego to wymagający, ale przynoszący trwałe efekty proces, który pozwala pozyskać wartościowy ruch z wyszukiwarki.    

2. Pozyskiwanie odwiedzających z płatnych reklam

SEO to najchętniej wykorzystywana przez sprzedawców technika, ponieważ można ją zrealizować stosunkowo niewielkim kosztem. Jeżeli jednak dysponujesz większym budżetem na działania marketingowe, to możesz postawić na płatne reklamy. Stanowią one bowiem zdecydowanie szybszy sposób na pozyskanie nowych klientów. Warto wykorzystać w tym celu dostępne kanały, które cieszą się popularnością.

  • Google Ads – sieć reklamowa wyszukiwarki pozwala dotrzeć do osób, które rzeczywiście są zainteresowane określonymi towarami i usługami, a sama kampania (w przypadku e-commerce przede wszystkim produktowa) może wyświetlać się w różnych formatach w wielu miejscach Internetu.
  • Reklama w Social Mediach – wiele platform społecznościowych umożliwia zwiększenie ruchu w e-sklepie poprzez precyzyjne kierowanie przekazu reklamowego do użytkowników codziennie korzystających z serwisów takich jak np. Facebook czy LinkedIn.

3. Wykorzystanie mediów społecznościowych do promocji oferty

Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że zakładając firmowe konta na popularnych platformach, takich jak Facebook, TikTok czy Instagram możesz dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i podzielić się z nimi informacjami na temat Twojego e-sklepu – również bez konieczności inwestowania w płatną reklamę.

Platformy stanowią świetne narzędzie dla sprzedawców, ponieważ wielu konsumentów podejmuje decyzje zakupowe na podstawie znalezionych w Social Mediach informacji. Twoim celem jest więc skupienie wokół firmowego profilu dużej grupy obserwatorów oraz budowanie zaangażowania, które w najbliższej przyszłości przełoży się na wzrost ruchu w sklepie online. 

4. Współpraca z influencerami w celu dotarcia do nowych odbiorców

Kolejnym sposobem na zwiększenie ruchu w Twoim sklepie e-commerce może okazać się influencer marketing. Współpraca z twórcami internetowymi, którzy zdobyli dużą popularność w Social Mediach, pozwala docierać z produktami i usługami do często zupełnie nowych grup odbiorców. Większą skuteczność działań zapewnisz sobie, jeśli influencerzy pomogą Ci w tworzeniu treści, które zachęcą do odwiedzenia witryny z ofertą.  

5. Budowanie zaufania i zasięgów poprzez Content Marketing

Firmowy blog, poradniki, webinary, e-booki, konferencje online, podcast czy video – masz mnóstwo możliwości, aby tworzyć treści, które nie tylko wpłyną na lepsze pozycjonowanie sklepu internetowego, ale również na widoczność oferty wśród potencjalnych klientów. Pamiętaj, że Content Marketing to nie tylko przygotowywanie wartościowych publikacji, ale również działania, dzięki którym przekaz dotrze do właściwych odbiorców. 

6. Omnichannel, czyli wiele źródeł ruchu

Jeżeli chcesz zwiększyć nie tylko ruch, ale również zyski w sklepie internetowym, to musisz spełniać potrzeby konsumentów. Dziś wręcz wymagany jest dostęp do produktów zarówno offline, jak i online. Wyjściem naprzeciw oczekiwaniom jest więc strategia omnichannel, dzięki której kupujący mogą korzystać z wielu kanałów sprzedaży powiązanych ze sobą. Podstawę stanowi więc spójne doświadczenie bez względu na wybrane miejsce zakupu – sklep stacjonarny, witryna, Social Media czy platformy marketplace.  

7. Komunikacja z klientami z wykorzystaniem e-mail marketingu

Jak już wspominaliśmy, jednym z kluczowych kanałów pozyskania ruchu do sklepu internetowego jest e-mail marketing. Jeżeli chcesz wykorzystać kampanie mailingowe w swoim e-biznesie, to musisz zadbać w szczególności o dwie istotne kwestie – zebranie adresów e-mail (np. poprzez zachęcenie do zapisania się na listę) oraz wysyłanie newslettera czy mailingów, które nakierują odbiorców do witryny.

Sposoby na zwiększenie ruchu w e-sklepie – podsumowanie

Chcesz zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Postaw na skuteczną komunikację z odbiorcami, którzy mogą stać się potencjalnymi klientami Twojej firmy. Wdróż w tym celu zarówno działania na stronie (pozycjonowanie, Content Marketing), jak i poza nią (płatne reklamy, promocja w Social Mediach, e-mailing, influencer marketing). Im więcej sprawdzonych kanałów wykorzystasz (omnichannel), tym masz większą szansę na pozyskanie wartościowego ruchu.   

Zanim jednak zaczniesz docierać do klientów, musisz zainwestować w nowoczesny sklep online. Jeżeli chcesz z dumą zaprezentować swoją ofertę w sieci, to powierz budowę witryny specjalistom. WeNet zapewnia elastyczne, funkcjonalne i przyjazne użytkownikom projekty oraz wszystko, czego potrzebują sprzedawcy, aby świadomie rozwijać działalność w sieci:

  • dopasowany do potrzeb dzisiejszych konsumentów e-sklep PrestaShop na własność,
  • domenę, hosting, certyfikat SSL oraz wszelkie konieczne regulaminy w jednym pakiecie,
  • dostęp do rozwiązań wspierających sprzedaż (integracje, płatności, kurierzy),
  • doradztwo i wsparcie doświadczonego specjalisty e-commerce w trakcie wdrożenia.  

Jeżeli chcesz skutecznie docierać do klientów, to wybierz rozwiązanie, z którym zyskasz pewność, że Twój sklep odpowie na obecne trendy i wymagania rynku. Aby poznać więcej szczegółów oferty, zamów już teraz darmową konsultację i zyskaj narzędzia do rozwoju e-biznesu.

Inne ciekawe wpisy

Zostaw komentarz

Kontakt

Zapraszamy do kontaktu drogą mailową: [email protected]