Strona główna SpołeczeństwoModa Druk na odzież: jakie technologie są najlepsze i dlaczego?

Druk na odzież: jakie technologie są najlepsze i dlaczego?

przez Tomasz

Odpowiednia technologia nadruku na odzieży pomoże Ci uzyskać najlepszy efekt za najlepsze pieniądze. Przyjrzyjmy się dostępnym możliwościom.

Odzież z logo firmy

Nadruki na koszulkach lub torbach reklamowych, bluzach firmowych, kurtkach roboczych oraz innych elementach odzieży, to jeden ze sposobów budowania marki. Istnieje jednak wiele różnych metod nanoszenia druku na tkaninę i przed inwestorami pojawia się pytanie, którą z nich wybrać. Zła wiadomość jest taka, że nie ma jednej, najlepszej techniki, którą można polecić każdemu w ciemno. Z kolei w ramach dobrej wiadomości możemy Cię uspokoić, że na pewno znajdziesz tę idealną dostosowaną indywidualnie do swoich potrzeb. Wybór powinien być dostosowany do rodzaju tkaniny, grafiki, ilości kolorów, a także liczby sztuk, które chcesz zamówić.

Nadruk na odzież – dostępne techniki

Sitodruk

Technika bardzo trwała i popularna. Grafikę nanosi się na materiał za pomocą szablonu nałożonego na specjalną siatkę. Proces pozwala na precyzyjne odwzorowanie pliku źródłowego. Print z zastosowaniem sitodruku to najlepsze rozwiązanie w przypadku gdy grafika jest wyjątkowo szczegółowa, zawiera małe detale i wiele kolorów. Metodą sitodruku można czerpać z ogromnej palety barw, wykonać nadruk wypukły, a także z połyskiem. Możliwość stosowania dodatkowych efektów oraz najwyższa jakość printu sprawia, że sitodruk jest najczęściej wybierany. Niestety opłaca się dopiero przy zamówieniach powyżej 20 sztuk.

Termotransfer

Ta metoda przypomina sitodruk, lecz uwzględnia pośrednictwo papieru lub folii termotransferowej. To na nie najpierw nakładana jest grafika, a dopiero potem przenosi się ją na tkaninę. Gotowy nadruk jest bardzo dokładny, gładki i dobrze kryje. Termontransfer świetnie się sprawdza w przypadku trudno dostępnych miejsc, takich jak torby, plecaki, czapki itp.

Sublimacja

Tutaj również grafika najpierw nanoszona jest na papier transferowy, a w dalszej kolejności na produkt reklamowy z pomocą prasy sublimacyjnej. Tusz wnika głęboko między włókna, a nie jest nakładany na ich powierzchnię. Zapewnia mu to wysoką trwałość i odporność. Technikę sublimacji można stosować tylko na tkaniny, w których składzie jest min. 80% poliestru. Sprawdza się więc na parasolach, smyczach, torbach i im podobnych.  Co ważne, materiał musi być w jasnej kolorystyce. Nic nie stoi na przeszkodzie, by metodą sublimacji zamówić nawet pojedynczy wydruk. Takie zamówienie wciąż będzie dla klienta korzystne cenowo.

Druk cyfrowy DTG

Materiał spryskiwany jest atramentem za pomocą drukarki. Działa to podobnie jak drukowanie na papierze. Jest to metoda bardzo dokładna, odzież reklamowa oznakowana w ten sposób może być często używana, prana i z grafiką nic się nie dzieje. Ogromną zaletą DTG jest szeroki wybór kolorów oraz fakt, że wydruk wspaniale je odwzorowuje. Sprawdza się przy dużych zamówieniach, ale też tych pojedynczych. Co ważne, czas oczekiwania na realizację projektu jest w tym przypadku bardzo krótki.

Folie flex i flock

Kolejny przykład nadruku termotransferowego. Odbywa się za pomocą cieńszej folii flex dającej gładki pirnt albo grubszej folii flock o charakterystycznej aksamitnej powierzchni. To szybki i tani nadruk, który warto zamówić już od 1 sztuki odzieży. Choć liczba dostępnych barw jest tu ograniczona, można drukować bardzo skomplikowane grafiki i to na trudno dostępnych powierzchniach.

Haft komputerowy

Ekskluzywny efekt, który nie spiera się, nie traci koloru i zawsze świetnie się prezentuje. Chcesz, by Twoje logo wyglądało jak wyhaftowane na czapce, torbie, bluzie? Żaden problem. Niestety pamiętaj, że nie uzyskasz w tej technice gradientów, cieniowania.

Jeżeli wciąż nie masz pewności, która technika drukowania odzieży, będzie dla Ciebie najlepszym wyborem, Drukarnia Printing Season pomoże Ci znaleźć tę najlepszą, która spełni Twoje oczekiwania.

Inne ciekawe wpisy

Zostaw komentarz

Kontakt

Zapraszamy do kontaktu drogą mailową: [email protected]